Céges üzleti ajándék – megéri beruházni?

Minap párommal Budapest belvárosában jártunk, és megnézegettük végre élőben is a híres-nevezetes Leichtman üzleti ajándékokat. (A világhálón a leichtman.hu weboldalon lehet meglesni őket.) Ahogy ott nézegettük a rengeteg ötletes, csodásan kivitelezett egyedi reklámtárgyat, töprengeni kezdtem… És a következőkre jutottam:

A vállalkozások napjainkban, azaz 2013-ban kevésbé mernek üzleti ajándékot vásárolni.

Manapság, a nyugatot rendkívüli mértékben meghatározó gazdasági válsághelyzet folyamatos elhúzódása, szűnni nem akarása idején nem csoda, hogyha a céges vezetők korántsem biztosak abban, megéri-e egyáltalán beruházni akármilyen üzleti ajándék típusra is… Hiszen egy ilyen céges beruházás egyrészről fix, tuti pénzügyi kiadásokat, másrészről viszont bizonytalan anyagi megtérülést is jelent. Az üzleti reklámajándék vásárlás létjogosultságát illetően sajnos ezen sorok sem fognak tudni mindenki számára érvényes, univerzális döntési javaslatot nyújtani…

Ellenben egy rendkívül hasznos ötlettel tud szolgálni!

A céges ajándékra vonatkozó “igen vagy nem” kérdésről való döntéskor mindenképpen vegyük figyelembe, mennyiben van már (ha egyáltalán van fogalmunk a jövőbeni üzleti ajándéktárgy milyenségéről? Vannak, vagy legalábbis érezzük, hogy lesznek konkrét ötleteink? Valami olyan üzleti ajándék koncepcióra van szükség, amely illeszkedik mind a céges arculathoz, mind pedig a célközönségünkhöz. Ha ez sikerül: Szinte nyert ügyünk van, jó eséllyel megtérül a marketinges, promóciós célzatú beruházásunk. Amennyiben viszont ez nem sikerült: Ne számítsunk semmi jóra sem… Legjobb ha nem is vágunk bele. A reklámajándékokba fektetett pénzünk ugyanis akkor fog csak megtérülni, hogyha együtt él és lélegzik mind a vevőinkkel, mind a szóban forgó cégünkkel. Lényeges, hogy ez utóbbiak között jól látható, napnál is világosabb kapcsolat legyen; a legjobb az, hogyha a vállalkozásunk, a vevőink és a céges üzleti ajándék hárman egy dinamikus ámde harmonikus egységet alkotnak, minél inkább egymás részévé, elválaszthatatlanokká, sőt egymás nélkül elképzelhetetlenné válnak.

Persze ehhez némi szerencse is, és annál több reklámügyi szakértő tanácsa is szükséges.

Kicsit messzire jutottunk, úgyhogy vissza is kanyarítanánk az elmélkedést a kiinduló szituációhoz: A Leichtman reklámajándékok vásárlásakor az a nagy szerencse ér bennünket, hogy kéznél van a szakértői segítség: A cég nagytudású kollégái ugyanis bármikor szívesen segítenek nekünk egy inspiráló beszélgetésen keresztül a számunkra legoptimálisabb üzleti ajándék  kiválasztásában. Akinek nincs ötlete a témában, az javaslom, tegyen egy sétát alkalomadtán, és nézzen be a Nyugati pu. 5 perces közelségében található bemutatótermükbe!